Casedag Social Media

Op een van de laatste dagen van de opleiding Social Media mochten we met een groepje aan de slag met een case. Dit was de case van Bose die tov Beats bv dr Dré flink achterloopt in marktaandeel.

Voor deze case gingen we aan de slag met als eindresultaat een Social media marketing plan.

Leuk en leerzaam om te ervaren hoe zo’n proces loopt. In het begin van de dag denk je nog zeeën van tijd te hebben en besteed je veel aandacht aan de probleemstelling, het formuleren van de UPS’s van Bose en het beschrijven van de persona. Wie zou de klant kunnen zijn aan wie Bose de dure, maar kwalitatief hoogstaande koptelefoon met noise cancellation kan gaan verkopen.

O jee, toen was het al tijd voor de lunch en hadden we nog maar 2 uur voor het laatste, en voor ons als Social marketeers, belangrijkste onderdeel, nl het bepalen en beschrijven van de middelen strategie. Gelukkig ging dit, juist door de uitgebreide brainstorm in de ochtend, best vlot en konden we met elkaar ook veel creatieve ideeën mbt de content verwoorden. Wat een energie haal je uit een groep en wat hebben we al veel van deze opleiding opgestoken.

De presentatie, kritische vragen en het eindoordeel waren een prima eind van deze inspirerende, ervaringsgerichte en praktische dag. Met een 7,8 als cijfer ben ik dik tevreden en ga ik nu hard aan de slag met mijn individuele opdrachten voor diverse ondernemingen.

Ben jij ook geïnteresseerd in een Social media plan voor jouw bedrijf? Neem dan contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

#blijvenleren #socialmedia #eemsupport #ondernemers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *