Social media, iets met bomen en een bos???

Als ondernemer zie je waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer als het gaat om de inzet van Social Media. Er is zoveel mogelijk, er zijn zoveel kanalen (komen er steeds weer nieuwe bij), en daarbij moet er ook nog ‘gewoon’ gewerkt worden….
“hellupp, ik kom er niet meer uit en doe dus maar niets…..”

Wat wil je bereiken?

Bedenk altijd welke businesswaarde je wilt halen uit jouw social media. Bijvoorbeeld een betere relatie met jouw klant, meer leads, meer bekendheid van jouw merk, jouw product, meer verkeer naar je website.
Zodra je dit duidelijk hebt, ga je naar de volgende stap.

Wat heb ik te brengen / toe te voegen?

Dat kan zijn leuke content voor een glimlach, kortingsacties, inspiratie, ervaringen, verbinding

Waar is jouw (potentiële) klant actief?
Hiervoor zou je je huidige klanten kunnen vragen welke kanaal of kanalen zijn/haar voorkeur heeft, maar je kunt dit ook uit de diverse onderzoeken halen. Op basis hiervan maak je een keuze voor bv 2 of 3 kanalen en richt je daar jouw aandacht op.

Meer tips voor structuur in jouw social media:

  • Maak een contentkalender, dat geeft overzicht. Maak een globale kalender voor een half jaar en vul dit eens per maand gedetailleerder in.
  • Maak gebruik van de content die je al hebt. De nieuwsbrief die je stuurt, kun je in diverse stukjes opknippen zodat je weer een behoorlijk aantal posts beschikbaar hebt
  • Plan je posts in met behulp van een programma of op het social media kanaal zelf
  • Ontspan, je kunt en hoeft niet alles. Blijf je altijd afvragen waar jouw klant behoefte aan heeft

Heel veel succes en als je hulp nodig hebt, neem dan gerust contact met me op via karin@eemsupport.nl of kom naar een van mijn trainingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *